Wednesday 11 March 2015

Mesin basuh bajuku...

Teks: Azlina Ahmad
Foto: Sendiri


Assalammualaikum. Alhamdulillah.


Usai solat Maghrib saya bersiap-siap menghidangkan juadah makan malam. Hand phone saya berbunyi. Nombor yang tertera tidak diketahui. Suara seorang lelaki Cina kedengaran. Inilah panggilan yang dinantikan sejak 2 minggu lepas selepas aduan kerosakan mesin basuh baju dibuat kepada pengeluar jenama. Siang tadi saya menelefon semula nombor khidmat pelanggan bertanyakan aduan yang dibuat.

Saya terus memintanya datang sekarang kerana suami juga ada di rumah. Maklumlah sekarang ni kena lebih berhati-hati. Dalam pada itu saya terfikir juga berapalah caj yang akan dikenakan kerana mesin basuh tu dah tamat jaminannya. Jam pula melewati 8.00 malam. Manalah tahu kena caj lebih masa pula.

Tak sampai 10 minit mesin basuh saya selesai diperiksa dan diganti alat yang rosak. Suka sangat sebab lepas ni tak payah nak kena memerah kain lagi. Bukan setakat sakit tangan, masa pun terbuang. Nak basuh sweater pun tak larat...berat. 

Caj yang dikenakan RM75 sahaja. Sangat berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan tentang kerosakan walaupun aduan yang dibuat lambat dibalas kerana didakwa hilang. Harap mesin basuh baju tak rosak lagi. Tak sabar nak guna esok. Syukur pada Allah. 


Displaying 20150226_105630.jpg

1 comment:

  1. "Artikel yang sangat bermanfaat. Saya percaya ramai ibu yang nak amalkan tips ni tapi tak ada masa! Jom, pergi ke website pasal pengurusan masa ibu bekerja yg super sibuk dan nak jadi supermommy. Alhamdulillah, dah beribu-ribu ibu bekerja yang transform dan boleh amalkan parenting dan didik anak2 setiap hari. https://www.facebook.com/efficient2me?ref=aymt_homepage_panel
    "

    ReplyDelete