Friday 5 December 2014

HEARTS, ITBM.

Teks: Azlina Ahmad


Assalammualaikum. Alhamdulillah.

Masa berlalu sangat pantas. Genap satu minggu sudah selesai saya menduduki peperiksaan kursus penterjemahan am intensif di ITBM. Tugasan yang belum siap masih berbaki satu sahaja lagi. Sembilan hari kursus berjalan saya menggagahkan diri merempuh kesesakan jalan raya pada waktu pagi. Sebaik kelas tamat di waktu petang pula, saya bergegas pulang untuk menukar "uniform" (tanggungjawab daripada seorang pelajar kepada seorang suri rumah). Banyak pengalaman berharga saya perolehi sepanjang mengikuti kursus ini.

Seperti biasa hari pertama kursus mesti ada sesi suai kenal. Lebih daripada separuh peserta kursus adalah dibawah program "HEARTS" seperti saya juga. Program "HEARTS" (Housewives Enhancement And Reactivated Talent Scheme) adalah anjuran Pembangunan Sumber Manusia Berhad. Program ini menyasarkan suri rumah berpendidikan minimum diploma. Suri rumah yang berminat mengetahui tentang program ini boleh merujuk laman sesawang www.hrdf.com.my.

Harapan saya untuk terus berjaya dimasa hadapan dalam bidang yang baru saya terokai. Semoga tiap langkah yang dilalui dipermudahkan dan diberkati-Nya. Amin. 


“Barangsiapa yang memilih jalan yang ada padanya ilmu maka akan Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga.” 
(Riwayat Muslim)




Sumber: http://ustazfathulbari.wordpress.com

No comments:

Post a Comment